• info@nutr.gr
  • Φιλικής Εταιρείας 8Β, 65403, Καβάλα
  • Τηλέφωνο: 2514000008
Open
theofilos kostoulas diaitologos
Categories ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Νέα Ιστοσελίδα Nutr.gr

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ 

Κωστούλας Θεόφιλος

Σας καλώς ορίζουμε στην νέα μας ιστοσελίδα του Διαιτολόγου – Διατροφολόγου Κωστούλα Θεόφιλου, που διατηρεί και γραφείο στην Καβάλα.

Στόχος του διατροφολόγου – διαιτολόγου είναι η διαιτητική παρακολούθηση για την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τη διατροφή μας καθώς και η παροχή διαιτητικών συμβουλών τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και επίπεδο θεραπείας. 

Έτσι δημιουργήσαμε για εσάς την ιστοσελίδας, Nutr.gr για να μπορούμε να σας ενημερώνουμε για διατροφικά θέματα, να σας δίνουμε συμβουλές και να για είμαστε σε online επαφή για οτιδήποτε χρειαστείτε.

Στην ιστοσελίδα Nutr.gr επίσης μπορείτε να βρείτε χρήσιμες συμβουλές για θέματα διατροφικής υγείας, να διαβάσετε και να ενημερωθείτε με τα σχετικά μας άρθρα, αλλά και να κάνετε χρήσει όλων εκείνων των εργαλείων που θα σας βοηθήσουν για μια πιο σωστή σωματική υγεία.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα μην διστάσετε να έρθετε σε επαφή μαζί μας για να πάρετε μια πρώτη γνώμη και γιατί όχι να κλείσουμε ραντεβού για μια πιο καλή γνωριμία.

diaitologos-kavala
Categories BLOG

Τροφές για ενέργεια και αντιμετώπιση της κόπωσης

Ο σύγχρονο τρόπος ζωής είναι άμε- σα συνδεδεμένος με τις ελάχιστα διαθέσιμες ώρες για ύπνο και ταυτόχρονα με τις αμέτρητες ώρες απασχόλησης του ατόμου είτε στον εργασιακό του χώρο είτε σε διάφορες άλλες δραστηριότητες. Παρόλα αυτά, το αίσθημα της κόπωσης είναι εμφανές στο πρόσωπό μας, στις αντιδράσεις μας, στη δουλειά μας, στις επαφές μας με άλλους ανθρώπους και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Παρακάτω, αναγράφονται μερικά tips όσο αφορά τις αλλαγές που πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος ώστε να αντιμετωπίσει το αίσθημα της κόπωσης διατροφικά.

Μείωση Καφεΐνης

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι με την αύξηση της ημερήσιας κατανάλωσης καφεΐνης θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κόπωσης. Το αποτέλεσμα όμως είναι τελείως διαφορετικό μιας και η καφεΐνη όσο γρήγορα μας τονώνει τόσο γρήγορα περνάει η δράση της και κατ’ επέκταση ο οργανισμός την αναζητά σε μεγαλύτερες δόσεις.

Αύξηση ενυδάτωσης

Η αφυδάτωση αποδεδειγμένα προκαλεί ατονία και πνευματική σύγχυση. Επομένως, η σωστή ενυδάτωση μειώνει τα συμπτώματα αυτά. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, για να είμαστε επαρκώς ενυδατωμένοι θα πρέπει να καταναλώνουμε 35ml/Kg σωματικού βάρους πχ ένας άνθρωπος 80 κιλών θα πρέπει να καταναλώνει ημερησίως 80×35 = 2,8 λίτρα νερό.

Αύξηση βιταμίνης Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β ανήκουν στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες και συμμετέχουν σε σημαντικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και συγκεκριμένα βοηθούν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο και τα εσπεριδοειδή.

διαιτολόγος Καβάλα

Αποφυγή «κακών» λιπαρών

Η κατανάλωση κακών λιπαρών όπως το βούτυρο, το λίπος από μία μπριζόλα, τα τηγανητά γεύματα κ.α. αυξάνουν το αίσθημα της κόπωσης. Για την αποφυγή αυτού, πρέπει να αντικαταστήσουμε τα κακά λιπαρά από καλά. Είναι προτιμότερη λοιπόν, η κατανάλωση ξηρών καρπών, ελαιολάδου, αβοκάντου και σολωμού λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε σελήνιο, ψευδάργυρο και φυσικά σε λιποδιαλυτές βιταμίνες.

Αποφυγή ζάχαρης

Παρόλο που η ζάχαρη αποτελεί απλό υδατάνθρακα και υδατανθρακώνει άμεσα τους γλυκοζοεξαρτώμενους ιστούς, θα πρέπει να αποφεύγεται και να αντικαθίσταται από σύνθετους όπως πχ δημητριακά, ψωμί, ρύζι, όσπρια κλπ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζάχαρη μπορεί να αντικατασταθεί και από το μέλι που έχει αντιοξειδωτικό ρόλο, αποτελεί υποκατάστατό της και παρέχει και αυτό άμεση ενέργεια στον οργανισμό.

Κατανάλωση λιπαρών ψαριών

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν μεταξύ των άλλων μικροθρεπτικών συ- στατικών τους και ω3 λιπαρά οξέα τα οποία βοηθούν στη καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ταυτόχρονα βοηθούν στην απομνημόνευση. Στη κατηγορία των λιπαρών ψαριών ανήκουν το σκουμπρί, ο τόνος, η πέστροφα, οι αντζούγιες, το χέλι, η αθερίνα, ο σολωμός και η παπαλίνα.

Μαύρη σοκολάτα

Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας επηρεάζει την σεροτονίνη στον οργανισμό, μία ουσία που προέρχεται από τη διάσπαση των υδατανθράκων και μειώνει το άγχος και έμμεσα αυξάνει τη διάθεση.

Φρούτα και λαχανικά

Η επαρκής κατανάλωση φρούτων και λαχανικών της εποχής καλύπτει στον οργανισμό τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα που ταυτόχρονα αυξάνουν την άμυνα του οργανισμού και μειώνουν το αίσθημα της κόπωσης.

Συμπληρώματα Διατροφής

Τα συμπληρώματα διατροφής χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε εκείνα που προκαλούν στιγμιαία τόνωση όπως είναι η ταυρίνη, η καφεΐνη, ο βασιλικός πολτός και οι ηλεκτρολύτες καθώς και σε εκείνα που προκαλούν διαρκή τόνωση όπως το συνένζυμο Q10 που βρίσκεται στο κρέας και στα γαλακτοκομικά προϊόντα, η καρνιτίνη που βρίσκεται στη σαρδέλα, το σκουμπρί και το κοτόπουλο καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που αναφέρθηκαν παραπάνω. Συμπερασματικά, η τροποποίηση των διατροφικών μας συνηθειών σε συνιστώσα με την υιοθέτηση των προαναφερθέντων συμβουλών μπορεί να οδηγήσει στην αποφυγή της κόπωσης και ταυτόχρονα στην αύξηση της διάθεσής μας.

διατροφή εκπαίδευση
Categories BLOG

Διατροφή – Η εκπαίδευση αποτελεί μέσο πρόληψης

Όπως όλοι γνωρίζουμε η διατροφή πάντοτε αποτελούσε έναν από τους βασικότερους παράγοντες για την ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού σε όλα τα ηλικιακά στάδια μεταβολών, από βρέφος σε παιδί, από παιδί σε έφηβο, από έφηβο σε ενήλικα και από ενήλικα σε υπερήλικα. Στο πέρασμα του χρόνου οι διατροφικές συνήθειες άλλαξαν και ταυτόχρονα άλλαξαν και οι διατροφικές απαιτήσεις του ανθρώπινου οργανισμού

Είναι γνωστό σε όλους το γεγονός ότι η μητέρα προτρέπει το παιδί της να καταναλώσει σοκολάτα έτσι ώστε να είναι πιο αποδοτικό στο διάβασμα και κατ’ επέκταση στις εξετάσεις. Βοηθάει όντως η σοκολάτα; Στο σώμα μας υπάρχουν τέσσερις γλυκοζοεξαρτώμενοι ιστοί: ο μυελός των οστών, ο εγκέφαλος, τα νεφρά και τα επινεφρίδια. Αυτομάτως, καταλαβαίνουμε ότι για να λειτουργήσουν αυτοί οι ιστοί θα πρέπει να τους τροφοδοτήσουμε με ενέργεια. Η ενέργεια είναι συνδεδεμένη με το μακροθρεπτικό συστατικό του υδατάνθρακα. Από τους υδατάνθρακες, οι απλοί υδατάνθρακες είναι εκείνοι που τροφοδοτούν άμεσα την ενέργεια στον οργανισμό, σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται το μέλι, η ζάχαρη (καστανή και κρυσταλλική) και η φρουκτόζη. Επομένως η κατανάλωση τροφίμων που εμπεριέχουν αυτές τις ουσίες όντως βοηθούν στην απόδοση.  Αξιοσημείωτο βέβαια είναι ότι τέτοιου είδους τρόφιμα δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 10% της ημερήσιας πρόσληψης υδατανθράκων διότι μπορούν να οδηγήσουν σε δυσλειτουργία μεταβολικών συνδρόμων. 

διατροφή, διαιτολόγος Καβάλα

Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες η διατροφή θα πρέπει να αποτελεί κομμάτι της εκπαίδευσης των παιδιών. Δυστυχώς για τη χώρα μας, η σχολική υποχρεωτική εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμά της μάθημα Διατροφής στα σχολεία παρά μόνο κάποιες μικρές ενότητες σε μαθήματα επιλογής. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά λόγω των εσωτερικών τους ανησυχιών για μάθηση αλλά και λόγω της προώθησης της υγιεινής διατροφής από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το διαδίκτυο, έρχονται σχεδόν καθημερινά αντιμέτωπα με την έννοια διατροφή. Είναι σωστές όμως οι πηγές τους;  Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση διότι τα περισσότερα άρθρα είναι είτε ανυπόγραφα είτε από μη ειδικούς. Η επιστημονική κοινότητα έχει δρομολογήσει την αποφυγή τέτοιων συμβάντων μέσω της νομικής οδού. Από εκεί και πέρα, οι γονείς πρέπει να ενημερώνονται/εκπαιδεύονται από ειδικούς επιστήμονες και ταυτόχρονα να ωθούν τα παιδιά τους να κάνουν το ίδιο.

Συμπερασματικά, η προσθήκη απλών υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει στην απόδοση των παιδιών αρκεί αυτή να είναι συνυφασμένη με την ιστορική φράση του Κλεόβουλου «μέτρον άριστον» και τέλος, η εκπαίδευση στη διατροφή είναι αναγκαία και πρέπει να γίνεται μόνο από ειδικούς διότι η εκπαίδευση  αποτελεί μέσο πρόληψης. 

Για περισσότερες ερωτήσεις ή εάν θέλετε να επισκεφθείτε το γραφείο μας παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!

Top